https://twitter.com/anna_peralta16 http://www.scoop.it/u/anna-peralta-garcia
dissabte, 16 de novembre del 2013
CONFERÈNCIA SOBRE LES TECNOLOGIES A LES AULES
Actualment a moltes escoles s'utilitzen les noves tecnologies per a explicar gairebé tot el temari a les classes, però no fa pas gaire, a les aules s'utilitzava llibres, llibretes, bolígrafs... Aquest canvi de passar de pissarres de guix a pissarres digitals, i en molts casos, de llibres i llibretes a ordinadors, ha suposat un repte de cara a moltes escoles.
Les noves tecnologies, en molts casos, ens faciliten moltes coses però ens poden causar certs problemes. La PDI disposa d'un ordinador, d'un projector i d'un taulell tàctil, que permet interactuar directament sense utilitzar l'ordinador. El problema és que aquesta interacció no sempre és bona, ja que no sempre facilita l'aprenentatge perquè només treballa aquella persona que està fent servir l'ordinador; el mestre, per tant l'alumne també ha d'estar interectuant per tal que aprengui.
Els ipads a Educació infantil i Educació primària:
Fa 10 mesos es va posar es va marxa un projecte que consistia en introduir els PDI i ipads a les escoles. Es pot demostrar que amb aquestes noves tecnologies els alumnes es motiven més a l'hora d'aprendre qualsevol cosa, ja que al ser una interacció entre l'alumne i l'ordinador, per a ells es més divertit, i és més fàcil l'aprenentatge (encara que no es donin compte)
Es van repartir ipads a mestres per tal de facilitar-li's la feina: les avaluacions, la gestió de l'agenda compartida, la plataforma digital...Es pot dir clarament que va ser una inversió de temps i esforç.
4 mesos més van repartir un ipad a cada alumne a primària amb una finalitat d'eina de treball de racons, és a dir, tres cops a la setmana la classe es dividirà en grup on cada un treballarà diferents temes. Sembla que els nens juguin, i no treballin, però darrera aquest "joc" hi trobem una finalitat educativa, on els nens aprenen més que amb fitxes al davant, ja que al ser una activitat dinàmica, diferent i divertida els nens es motiven més i aprenen més.
Els ipads també donen suport a moltes matèries com música, matemàtiques, català, ciències...
S'ha de tenir en compte que aquest projecte és molt recent, però tot i així esta donant molt bons resultats, i que per als nens es una manera divertida d'aprendre.
Per acabar, podríem dir que aquest projecte, tot i ser molt nou i costós, es un projecte molt útil per als nens, i esperem que més endavant totes les escoles tinguin aquest mètode, per tal que tots els nens puguin disfrutar i aprendre més amb aquestes noves tecnologies
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada